Om os

Uldum Skole er en lille skole med ca. 17 ansatte og 122 elever fordelt på 0.-6. klasse. Til skolen er tilknyttet en skolefritidsordning.
Skolen har et tæt samarbejde med børnehaven Børnekæret , som er det dagtilbud, hvorfra de fleste 0. klasses elever kommer, og med Lindved Skole, hvor eleverne oftest fortsætter skolegangen efter 6. klasse.

På Uldum Skole går trivsel, fællesskab, gensidig tillid og gode faglige resultater hånd i hånd. Her kender vi hinanden godt. Vi bliver set og værdsat som de mennesker, vi hver især er.

Uldum Skole er et hjerte i lokalsamfundet. Det er forældrenes skole, hvor alle har indflydelse og får plads til at bidrage. Vi har mange traditioner som morgensang hver dag for hele skolen, halloween, skolefest, forårskoncert, åben skole hver måned m.m., som der er en meget stor forældreopbakning til. Forældrene på Uldum skole er engagerede i skolen, i børnene og fællesskabet.

Vores elever sendes videre ud i verden med mod på livet og lyst til læring og med gode faglige kundskaber og personlige kompetencer. Det skyldes, at vi gør det, der virker. Vi bruger vores viden om eleverne, om faglig progression, om motivation, om læring og pædagogik. Vi holder os opdaterede på, hvad der rør sig i det pædagogiske felt, og vi tilpasser den nyeste viden til lige netop vores skole og vores elever. Vi gør tingene i tæt samarbejde med forældre og lokalsamfundet, og vi bestræber os på hele tiden at gøre det, der med afsæt i det forpligtende fællesskab giver bedst mulig læring og udvikling for den enkelte.

Hos os er der ikke langt fra tanke til handling, og vi gør os umage for at gøre undervisningen motiverende og interessant. Vi har et rigtigt godt samarbejde med lokale virksomheder og foreninger, som vi inddrager på mange måder i vores undervisning. Vi vægter aktiviteter i naturen og er så heldige at have både smuk og interessant natur omkring os. Og vi vægter musiske aktiviteter og leg og bevægelse og har rigtig gode faciliteter omkring os. Bl.a. har vi en helt ny og meget dejlig legeplads, som elever og forældre har været med til at samle ind til gennem flere år.

På Uldum skole prioriterer vi at være en synlig og lettilgængelig ledelse. Vi stræber efter at skabe både stabilitet og udvikling i dagligdagen gennem dialog med børn, medarbejdere og forældre. Vi prioriterer faglig udvikling og har høje ambitioner om at skabe den allerbedste skole for vores elever med udgangspunkt i hverdagen, som den udspiller sig i de enkelte klasser.

Skolen har ca. 160 elever fra 0.-6. klasse. Herefter flytter de til Lindved Skole, som vi har et tæt samarbejde med gennem hele 6. klasse både gennem fælles aktiviteter og gennem samarbejde lærerne imellem. Dette gør vi dels for at eleverne på forhånd har lært hinanden at kende og dels for at gøre overgangen til Lindved skole så god som mulig.

Vi har en meget velfungerende SFO for eleverne fra 0. - 4. klasse.

Uldum skole er en rigtig god skole, som vi er stolte af.

Brobygning mellem daginstitution og skole